Fandom

Kill la Kill Wiki

Ragyō Kiryūin

119stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Ragyō Kiryūin
Ragyo.png
Kanji 鬼龍院 羅暁
Hiragana きりゅういん らぎょう
Rōmaji Kiryūin Ragyō
Przynależność Revocs
Uniform Suknia, Junketsu, Shinra-Kōketsu
Broń Brak
Towarzysze Rei Hōōmaru, Nui Harime
Krewni Sōichirō Kiryūin (mąż),
Satsuki Kiryūin (córka),
Ryūko Matoi (córka)
Wrogowie Isshin Matoi
Debiut Odcinek 6

Ragyō Kiryūin jest matką przewodniczącej Rady Uczniowskiej, Satsuki oraz szefową korporacji Revocs.

WyglądEdytuj

Ragyō jest szczupła, wysoka i kształtna. Jej krótkie, sterczące włosy z wierzchu są srebrne, a pod spodem mienią się barwami tęczy. Ma bordowe oczy i często podkreślone szminką usta. Na plecach ma blizny w kształcie siedmiu gwiazd czteroramiennych. Nosi wykwintne suknie. Kiedy jeszcze bardziej chce podkreślić swoją wyższość, mieni się oślepiającym światłem.

OsobowośćEdytuj

Kobieta ma niepodważalny autorytet. Dąży do opanowania ludzkości przez Covers. Jest surowa i pewna siebie. Chore ambicje sprawiają, że jest nieprzewidywalna, a nawet szalona. Traktuje Satsuki jak szmacianą lalkę. Lubi zakładać rozmaite, czasem nawet dziwaczne suknie. Jej władcze spojrzenie podkreśla to, na jak wysokim szczeblu się znajduje.

HistoriaEdytuj

Dwadzieścia lat przed wydarzeniami przedstawionymi w fabule Kill la Kill, Ragyō Kiryūin odkryła Pierwotne Włókno i weszła z nim w kontakt. Jako szefowa korporacji Revocs, razem z Sōichirō Kiryūin
Kill-la-Kill-Ep-20-23.png

Eksperymenty na Żywych Włóknach

prowadziła eksperymenty na Żywym Materiale. Stworzyła Kamui Junketsu, przeznaczony dla jej córki, Satsuki Kiryūin. Kobieta chciała połączyć ją z Żywym Materiałem podobnie jak siebie, wyniki eksperymentu były jednak niezadowalające, postanowiła więc poczekać aż urodzi drugie dziecko. Zanim nowo narodzona córka ukończyła rok, Ragyō i Sōichirō poddali ją próbie połączenia z Żywym Materiałem, lecz dziewczynka tego nie wytrzymała, a jej serce przestało bić. Sōichirō był tym przygnębion
Tumblr nbc4dlI5hS1txrzruo1 500.gif

Ragyo 20 la temu

y, lecz Ragyō pozostała niewzruszona i kazała pozbyć się dziecka.

Mniej więcej w tym czasie w Centralnej Afryce uratowałowała pewną dziewczynkę przed wojskiem i przygarnęła ją nadając jej imię Rei Hōuōmaru. Stworzyła też sztuczne łono z Żywych Włokien, z którego powstała HarimeNui.

FabułaEdytuj

Ragyō po raz pierwszy pojawia się w szóstym odcinku anime, kiedy dzwoni do swojej córki, gdyż dowiedziała się, że ta założyła swoją "suknię ślubną". Satsuki wyrusza spotkać się z matką, by wyjaśnić jej całą sytuację.

Kilka dni później, kobieta bierze kąpiel w łaźni posiadłości Kiryūin. Gdy wychodzi na zewnątrz, Rei Hōōmaru oznajmia jej, że Wielki Projektant znajduje się w Akademii Honnōji i pyta się kobiety, czy ta również życzy się tam zabrać. Ragyō odpowiada, że nie ma takiej potrzeby.

Niedługo potem razem z córką w kwaterze Revocs omawia plany rozpowszechnienia uniformów z Żywym Materiałem we wszystkich szkołach w Japonii.

Podczas Wielkiego Festiwalu Kultury i Sportu, Ragyō zjawia się na uroczystości razem z Rei i Nui. Gdy kobieta naciska przycisk, wszyscy obecni na widowni zostają uwięzieni [[Nudist Beach|
Tumblr n0l8o8k1wu1r3rdh2o1 500.gif

Satsuki wszczyna rebelię przeciw matce

]]w kokonach z Żywego Materiału. Mają oni zostać potem żywicielami Coversów. Scenę przerywa Ryūko Matoi, która wraz z członkami Nudist Beach wkracza na arenę. Gdy Ragyō do niej przemawia, Satsuki przebija kobietę swoim mieczem i ogłasza rebelię przeciw opanowaniu świata przez Żywe Włókna. Ciska matką o przyszykowany dla niej tron i wyjawia, że Akademia Honnōji to forteca stworzona do walki przeciwko Coversom i Żywemu Materiałowi. Kiedy Satsuki próbuje zabić matkę, w obronie Ragyō staje Rei, którą Satsuki odrzuca jednym cięciem. To jednak daje czas Ragyō i ta, kontrolując umysły uczniów akademii oraz Matoi, nasyła ich na Satsuki i Elitarną Czwórkę. Ryūko udaje się jednak uwolnić spod władzy Ragyō, a wtedy Satsuki rusza zaatakować matkę. Odcina jej głowę, a wtedy na niebie pojawiają się setki Coversów. Kobieta wyznaje cór
Kill 65image.jpg

Ragyo w aktywnym Junketsu

ce, że jej ciało jest połączone z Żywym Materiałem, przez co nie można jej zabić. Pokonuje Satsuki i odbiera jej Junketsu, po czym sama go zakłada i atakuje Ryuko. Wyrywa jej serce przez co pokazuje zebranym, że Matoi jest także połaczona z Żywym Materiałem, a jej ciało składa sie z Żywych Włokien. Mówi do niej, że jest jej córką i myślała, że Ryuko jest martwa, ale jednak przeżyła eksperymenty na niej w dzieciństwie.

Po nieudanym zamachu i inwazji Coversów, kobieta więzi Satsuki w akademii i torturuje ją, chcąc wzbudzić w niej gniew. Zleca także Harime stworzenie najpotężniejszego Kamui - Shinra-Kōketsu. Gdy w szkole zjawia się Ryūko, Ragyō wraz z Nui siłą nakładają na nią Junketsu. Kiryūin zmienia wspomnienia dziewczyny - od tamtej pory tamta ma w pamięci szczęśliwe chwile spędzone z matką, które tak naprawdę nigdy nie miały miejsca. Ragyō wysyła córkę, by rozprawiła się z Satsuki, której udało się uciec. Gdy dziewczyna stacza bój z byłą przewodniczącą szkoły oraz Nudist Beach, kobieta wyrusza do posiadłości, w której przechowywane jest Pierwotne Włókno. W międzyczasie Coversi, których nasłała Rei, pochłaniają pracowników Revocs.

Ragyō ukazuje Kuroido oraz reszcie lokajów domu Kiryūin Pierwotne Włókno, a to pochłania ich i przeistacza się w ogromny okręt kosmiczny, na którym kobieta wyrusza w stronę Akademii Honnōji. Po drodze stawia czoła Satsuki i Ryūko, która powróciła do normalności, dziewczyny jednak nie mają z nią szans. Udaje im się jednak zniszczyć Pierwotne Włókno, które szczątki opadają u podnóży Honnō.

Kobieta dociera do Akademii Honnōji i zakłada Shinra-Kōketsu. Kiedy członkowie Nudist Beach doci
Ragyo Kiryuin 22.jpg

Ragyo z przeciętą na pół głową

erają do szkoły, Satsuki i Ryūko stają do walki z Ragyō, podczas gdy reszta stara się zniszczyć transmiter Coversów, którym kobieta chce się posłużyć, by obudzić Żywy Materiał w każdym ubraniu na Ziemi. Ragyō, używając Absolutnej Dominacji swojego Kamui przejmuje kontrolę nad mundurkami przeciwników, nie pozwalając im na pełne uwolnienie mocy. Umiejętność ta była możliwa dzięki Rei, p[[Odcinek 6|
Kill la kill-18-ragyou-villain-antagonist-mother-rainbow hair-light-smug-smile.jpg

Odświętna stylizacja

]]ochłoniętej przez Shinra-Kōketsu. Kiedy wydaje się, że Ragyō wygrała bitwę, Senketsu samodzielnie rzuca się na kobietę i przebija jej uniform, uwalniając Rei i dezaktywując moc Shinra-Kōketsu. Wszyscy odzyskują swoje moce, a Ryūko i Satsuki tną Ostrzami Nożyczek Ragyō na kawałki. Nie jest to jednak koniec, bowiem Nui i jej klony łączą się z Pierwotnym Włóknem i z Ragyō, a ta na transmiterze Coversów szybuje w kosmos w stronę satelity Revocs, z którego nadaje sygnał do przebudzenia Żywego Materiału na całym świecie. Żywe Włókna pochłaniają swoich nosicieli i pokrywają całą planetę.

Do walki z kobietą wyrusza Ryūko z Senketsu w nowej formie - Senketsu Kisaragi, która powstała z połączenia mocy Kamui i wszystkich innych uniformów z Akademii. Dziewczyna próbuje użyć połączonych Wielkich Nożyczek do zabicia Ragyō, okazuje się jednak, że owa broń również jest wykonana z Żywego Materiału, a jako że Shinra-Kōketsu ma nad nim kontrolę, Nożyczki nie są w stanie zranić kobiety. Ragyō zadaje ostateczny cios córce i przebija go ostrzem swojego stroju. Wtedy Ryūko wykorzystuje zdolność Senketsu do pochłaniania Żywego Materiału i wchłania moc Shinra-Kōketsu, przejmując kontrolę nad Żywym Materiałem, a następnie nadaje sygnał, by Żywe Włókna opuściły swoich nosicieli. Planeta wraca do normy, a Ryūko i Ragyō dryfują samotnie w kosmosie. Dziewczyna oznajmia matce, że to koniec i prosi ją, by razem z nią powróciła na Ziemię, Ragyō jednak oznajmia, że Żywy Materiał cały czas rozprzestrzenia się po Wszechświecie i w końcu ponownie dotrze na Ziemię, po czym mówi, że sama zdecyduje o swoim końcu i zabija samą siebie, a jej ciało rozpływa się w próżni.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki