Fandom

Kill la Kill Wiki

Kill la Kill

119stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Killlakillpromo.jpg

Kill la Kill (キルラキル, Kiru ra Kiru; romanizowane jako KILL LA KILL w Japonii) to seria anime studia TRIGGER, znanego z takich tytułów jak Little Witch Academia czy Inferno Cop. Za produkcję odpowiada Hiroyuki Imaishi, scenariuszem natomiast zajął się Kazuki Nakajima (obaj wcześniej pracowali nad takimi seriami jak Tengen Toppa Gurren Lagann). Designerem postaci jest Sushio. Anime miało swoją premierę 3 października 2013 roku.

FabułaEdytuj

Kill la Kill opowiada o przygodach Ryūko Matoi, która przenosi się do Akademii Honnōji, by zdobyć informacje na temat zabójstwa swojego ojca, Isshina, po którym ma tylko Ostrze Nożyczek i pewne tajemnicze Kamui... Spotyka wielu ludzi, zdobywa przyjaciół i nabywa wrogów. Rozpętuje istny chaos w akademii i stawia czoła Radzie Uczniowskiej, która tylko czeka na jej najmniejsze potknięcie.

AnimeEdytuj

Pierwszy teaser Kill la Kill ukazał się w marcowym numerze magazynu NewType wydawnictwa Kadokawa Shoten, wydanego 7 lutego 2013 roku. Anime oficjalnie po raz pierwszy zostało zapowiedziane 8 maja tego samego roku. Emisja serii rozpoczęła się 3 października na kanale Mainichi Broadcasting System, nadawane jest również na Tokyo Broadcasting System, Chubu-Nippon Broadcasting oraz BS-TBS. 8 stycznia 2014 roku rozpoczęto wydawanie płyt Blu-Ray i DVD z odcinkami serii; do poszczególnych wydań dodawane będą płyty z oryginalną ścieżką dźwiękową serii, skomponowaną przez Hiroyuki Sawano, wideo przedstawiające produkcję anime oraz inne bonusowe materiały. W pierwszych piętnastu odcinkach openingiem jest Sirius Eir Aoi, endingiem natomiast Gomen ne, Iiko ja Irarenai Miku Sawai. Od szesnastego odcinka serii piosenką tytułową jest Ambiguous zespołu GARNiDELiA, a końcową - Shin Sekai Kōkyōgaku Sayonara Ponytail.

MangaEdytuj

Mangowa adaptacja serii została wydana po raz pierwszy 4 października 2013 roku w magazynie Young Ace wydawnictwa Kadokawa Shoten. Jej autorem jest Akizuki Ryo.

Główne postacieEdytuj

MuzykaEdytuj

Ścieżkę dźwiękową skomponował Hiroyuki Sawano. Utwory muzyczne grane w anime zostały wydane na dwóch płytach; pierwszy dysk ukazał się 25 grudnia 2013 roku (w USA 17 stycznia 2014), drugi natomiast jest dodatkiem do piątej płyty DVD/Blu-Ray z anime (premiera 7 maja 2014).

ProduktyEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki